Häävalssien ja marssien valinta on tuottanut minulle paljon päänvaivaa ja vihastusta. Alun perin olisin halunnut häävalssiksi Viikatteen Mintun ja Vernerin häävalssin, mutta se osoittautui aivan mahdottomaksi tanssia perinteisen valssin muodossa. Mainittakoon, ettemme kumpikaan ole mitään tanssijoita. Miespuolisten ystävieni minua valssatettua eräissä juhlissa totesin myös, ettei häävalssi voi olla liian hidas. Sain koko illan kuulla siitä, että kiirehdin tanssiessani.

En ole Amelie elokuvaa nähnyt, mutta la valse d'Amélie kuulosti mielestäni kauniilta. Jostain syystä kaikki Youtbe versiot kuulostavat erilaisilta, joten linkki on Spotify:n. Jos haluaisi lauletun valssin, voisi se olla tyyliin Romanssi. Matin ja Tepon valssi Minä rakastan sua olisi minusta myös kivan kuuloinen, mutta se ei kuulema käy nuorille ihmislle ja on ihanan juntti, joten ei sitä. Sulhasen ehdotus oli Wienervalssi, mutta se tuo minulle mieleen vanhojentanssit, vaikken vanhoja olekkaan tanssinut.

 

Jos minä olisin yksin saanut päättää häämarssimme, sisään olisi menty Prinsessa ruususen tahtiin ja ulos tultu Mendelssohnin kesäyön unelman säestämänä. Tällä hetkellä tykkään Kaanonin d-duurista. Toinen marssi minkä olen hyvien listalle lisännyt on E. Elgarin Pomp & Circumstance josta löytyy esimerkki täältä. Ulostulomusiikiksi haluaisin jotain mahtipontista. Näitä pitää vielä miettiä.

 

-Neiti Lokakuu-