Kaiken muun keskellä melkein unohdin kertoa oman pukuni metsästyksestä. Kauppaan mennessä olin sitä mieltä, ettei minulle varmaan löydy mitään, enkä varsinkaan mitään liian blingbling tai prinsessamaista pukua halua. Leimulinessa oli kuitenkin kiva ja asiantunteva myyjä joka hetken katsoi minua ja käski sitten sovituskoppiin ottamaan vaatteita pois. Hän ei kysellyt vaatekoosta tai muusta, alkoi vain kantamaan minulle hyvin erimallisia pukuja. Toinen puku mitä sovitin oli sitten se, jonka vuokraan hääpuvukseni. Vuokraamiseen päädyin siksi, että se on pukuni kohdalla puolet halvempaa ja hääpuku vie kovin paljon tilaa kaapissa. Suosittelen kaikille sovituskierrosta, sillä puvut näyttävät päällä ihan erilaisilta kuin kuvittelisi. Ainakin minun kohdalla. Itse en olisi voinut mistään Kiinasta pukua tilata, kun olen sen verran etupainotteinen, että puvun pitää mahtua myös siitä nätisti.

Aluksi jostain syystä mietin, että olisin voinut ommella puvun itse itselleni. Onneksi Serkku-kaasoni takoi järkeä päähäni ja varasi ajan morsiuspukujen sovitukseen. Hän myös kännykamerallaan kuvasi puvut, kun en oikeaa kameraa muistanut mukaan otttaa. Mikään näistä ei kuitenkaan ole se minulle tuleva  hääpuku, vaan se jää vielä salaisuudeksi.

 

Tämä oli ensimmäinen puku jota sovitin. Se sai aikaan ahaa-elämyksen siitä, että minäkin voin näyttää nätiltä hääpuvussa. Tässä mallissa etumuksessa rinnat olivat kuin tarjottimella (mikä ei tästä kuvasta näy, sivusta kylläkin). Kukat aiheuttivat myös vähän sellaisen en-nyt-oikein-tiedä-tästä tunteen. Puhtaan valkoinen ei myöskään ollut värinä paras mahdollinen minulle, vaikkei nyt kamalan pahakaan.

 

Tämä seuraava puku toi mieleeni antiikin kreikan veistoksellisuutensa vuoksi. Tykkäsin puvun mallista, muttei se tuntunut minun hääpuvulta. Jos olisin menossa hienoihin iltajuhliin voisin jotain tuon mallista kuvitella.

 

Ennen pukujen sovitusta olin ajatellut, että omani voisi olla a-linjainen. Vedettyäni tämän puvun päälleni, olin entistä kiitollisempi ammattitaitoiselle myyjälle, joka oli sovituttanut minulla erilaisia pukuja. Tämä kun ei tuntunut eikä näyttänyt yhtään omalta. Vielä muutama vuosi sitten olisin halunnut hääpukuuni väriä, mutta pukua valitessa halusin ihan kokovalkoisen.

 

-Neiti Lokakuu-