Jos olisin älyttömän rikas, en tekisi häitä ennen yhtään töitä, vaan makaisin kaikenlaisissa hieronnoissa ja kauneushoidoissa. Realiteetti kuitenkin on, että olen aivan tavallinen työläinen, joka aikoo pitää häitä edeltävät kaksi päivää vain vapaana. Tähän mennessä olen varannut ajan häämeikkiin ja koemeikkiin vihkipaikkakuntamme viereisestä kaupungista. Toivon, että ammattilainen pystyy tekemään siistin ja kestävän meikin, minä kun luultavasti epänaisellisesti tulen taas itkemään kuin vesiputous koko päivän. 

Teen työtä missä käytetään paljon käsiä ja se myös näkyy niistä. Työssämme kynsilakka, rakennekynnet yms ovat kiellettyjä. Hääpäivänä haluaisin myös kauniit kädet. Olen miettinyt, minkälaisia vaihtoehtoja sitä edes niiden laittamiseksi on.  Yksi vaihtoehto mitä mietin on se, että kaasoni saisivat lakata kynteni häidä edeltävänä iltana ja pidellä minua sitten aloillani, etten onnistu niitä sotkemaan kuten tavallisesti teen. Toisaalta esim. geelikynnet hieman himottaisivat minua, mutta menen häiden jälkeisenä tiistaina taas töihin, niin niistä ei niin vain varmaan pääse eroon. 

 

-Neiti Lokakuu-